Přípravky pro aretaci a časování motoru

V této sekci najdete přípravky pro aretaci a časování motoru, zkráceně řečené aretační přípravky. Ty patří k základnímu vybavení každého autoservisu a automechanik se bez nich neobejde. Naše nabídka obsahuje přípravky pro nejrozšířenější značky aut – například BMWFordMercedes-BenzOpel, všechny značky koncernu Volkswagen apod.

#ShowMore#

Na přání vám ale zajistíme i pomůcky pro méně rozšířené značky, jako třeba Alfa Romeo nebo Saab. Aretační přípravky jsou vám k dispozici buď v ucelených sadách, nebo jednotlivě pro konkrétní motorizaci. Vzhledem ke spolupráci mnoha automobilek může také jedna sada pasovat na motory více značek. Při vybírání správného kusu je třeba se řídit kódem motoru - během výrobního cyklu mohou být i na první pohled stejné pohonné jednotky v detailech odlišné. Nabízíme vám také i další přípravky na rozvody motoru. U nás si určitě vyberete.

 

Nejprodávanější

Aretace motorů VAG 1.2/1.4/1.6/1.9/2.0 TDI - QUATROS QS10365
Aretace motorů VAG 1.2/1.4/1.6/1.9/2.0 TDI - QUATROS QS10365
✓ Skladem - ihned k expedici (60 ks)
Kód: QS10365
 
298 Kč
(246 Kč bez DPH)
Aretační přípravky VW - velká sada - QUATROS QS10082
Aretační přípravky VW - velká sada - QUATROS QS10082
✓ Skladem - ihned k expedici (12 ks)
Kód: QS10082
 
1 664 Kč
(1 375 Kč bez DPH)
Kolíky na aretaci rozvodů NISSAN, RENAULT 1.5 dCi a 1.9 dCi, sada 3 kusy - QUATROS QS10777
 
161 Kč
(133 Kč bez DPH)
QS10359
 
791 Kč
(654 Kč bez DPH)
Aretační sada pro motory Ford, Mazda, Volvo - benzín a diesel - QUATROS QS10619
 
1 230 Kč
(1 017 Kč bez DPH)
Klíč na napínací kladky rozvodového řemenu VAG - QUATROS QS10367
Klíč na napínací kladky rozvodového řemenu VAG - QUATROS QS10367
✓ Skladem - ihned k expedici (14 ks)
Kód: QS10367
 
181 Kč
(150 Kč bez DPH)
Aretace rozvodů VAG 1.6 a 2.0 TDI CR, od roku 2012 - QUATROS QS10614
Aretace rozvodů VAG 1.6 a 2.0 TDI CR, od roku 2012 - QUATROS QS10614
✓ Skladem - ihned k expedici (15 ks)
Kód: QS10614
 
1 216 Kč
(1 005 Kč bez DPH)
Aretace rozvodů FORD 1.6 EcoBoost, 1.6 Duratec Ti-VCT - QUATROS QS10730
Aretace rozvodů FORD 1.6 EcoBoost, 1.6 Duratec Ti-VCT - QUATROS QS10730
✓ Skladem - ihned k expedici (11 ks)
Kód: QS10730
 
923 Kč
(763 Kč bez DPH)
Aretační přípravky na rozvody motoru Ford, Mazda Zetec 1.25 - 2.0 16v - QUATROS QS10658
 
252 Kč
(208 Kč bez DPH)
Aretace rozvodů VAG 1.4, 1.6 a 2.0 TDI CR turbo diesel, od roku 2012 - SATRA
 
779 Kč
(644 Kč bez DPH)
Stránka 1 z 1 - 5 položek celkem
Aretace rozvodů VAG 1.6 a 2.0 TDI CR, od roku 2012 - QUATROS QS10614
Akce A
1 005 Kč bez DPH
1 216 Kč

Přípravky k aretování rozvodů Škoda (Octavia III), Volkswagen (Golf), Audi (A3, A4), motory VAG 1.6 TDI CR a 2.0 CR TDI CR od r. v. 2012 – QUATROS QS10614 Sada určená k...

Kód: QS10614
Aretace rozvodů VAG 1.4, 1.6 a 2.0 TDI CR, od roku 2012 - ASTA
A
1 842 Kč bez DPH
2 229 Kč

Aretační přípravky na rozvody motorů ASTA A-TDI1620CR Určeno k aretaci klikové hřídele (tzv. kliky), řemenic vačkové hřídele (tzv. vačky) a palivového čerpadla. Používá se při...

Kód: A-TDI1620CR
Aretace rozvodů VAG 1.4, 1.6 a 2.0 TDI CR turbo diesel, od roku 2012 - SATRA
A
644 Kč bez DPH
779 Kč

Aretace rozvodů VAG 1.4, 1.6 a 2.0 TDI CR turbo diesel, od roku 2012, v plastovém kufříku – SATRA S-TDI1620CR Sada se používá k aretaci (zablokování) klikové hřídele (tzv....

Kód: S-TDI1620CR
Aretace rozvodů VAG 1.2, 1.4, 1.6, 1.9 a 2.0 TDI-PD a TDI-CR
832 Kč bez DPH
1 007 Kč

Aretační přípravky na rozvody dieselových motorů koncernu VAG (VW), pro typy TDI-PD i TDI-CR, sada 6 dílů. Přípravky jsou speciálně vyrobeny pro dieselové motory Volkswagen –...

Kód: WAR187
Aretace rozvodů VAG 1.6 a 2.0 TDI-CR
1 810 Kč bez DPH
2 190 Kč

Aretační přípravky na rozvody dieselových motorů Volkswagen (VW) 1.6 TDI CR a 2.0 TDI CR (Common Rail), sada 9 dílů. Určeno pro vozidla koncernu VAG vyrobených po roce 2005....

Kód: WAR243

Aretační přípravky: nezbytné vybavení pro opravu rozvodů motoru

Speciální přípravky pro aretaci a časování motoru mají mezi autoservisním vybavením zvláštní postavení. Bez nich by značná část oprav pohonných jednotek aut nebyla možná buď vůbec, nebo jen složitě a s nejistým výsledkem. Jejich koupě je tak pro automechaniky víceméně nutnost.

Princip funkce těchto přípravků je přitom poměrně jednoduchý. Slouží k zajištění, tedy aretování vačkových hřídelí či částí rozvodů. Jmenujme například rozvodová kola, setrvačníky, klikové hřídele atd. Pokud je například nutné měnit na vozidle rozvodový řemen, řetěz (mylné je stále ještě rozšířené pravidlo, že řetěz bývá takzvaně bezúdržbový – může se například vytahat) nebo čerpadlo, je nutné rozvody ještě před započetím prací takto zafixovat. Cílem aretování rozvodů je zajistit, aby byly všechny důležité součásti motoru vzájemně ve správné poloze – jednoduše řečeno, aby byly vzájemně synchronizovány tak, jak mají být.

Opomenutí tohoto kroku může mít za následek nemálo problémů. V lepším případě motor zkrátka nenastartuje, a pokud ano, bude jeho chod problematický. Projevuje se především kolísáním volnoběžných otáček spojeným se sníženým výkonem a zvýšenou spotřebou paliva, vysokou kouřivostí apod. Pak je třeba motor znovu pracně seřídit, což však zbytečně vyžaduje další čas a vybavení.

V krajním případě však může rozhozené časování vyústit až v takzvané „potkání se“ motoru, které bývá nezřídka fatální. V takovém případě se píst srazí s ventilem. Obě součásti se následně poškodí (ventilu se ohýbá dřík, zatímco píst má proražené či jinak poškozené dno). Kromě těchto dvou součástí pak vznikají škody i na dalších součástech motoru, například na ojnici, hlavě motoru apod. Cena opravy takto poničené pohonné jednotky bývá v řádech desetitisíců až statisíců korun, nezřídka je ale motor poškozen natolik vážně, že se jeho oprava zkrátka nevyplatí. Zvláště v případě starších vozidel, u nichž by se oprava vzhledem k ceně již nevyplatila, to může mít za následek i konec auta. Původně relativně banální výměna některé ze součástí rozvodů tak může mít nedozírné následky.

Investice do aretačního přípravku tedy rozhodně nepředstavuje vyhozené peníze. Naopak, vrací se velmi rychle.

Podobně důležité je pro chod motoru správně seřízené a funkční zapalování nebo žhavení. I těmto částem proto doporučujeme věnovat pozornost.