Přípravky pro aretaci a časování motoru

V této sekci najdete přípravky pro aretaci a časování motoru, zkráceně řečené aretační přípravky. Ty patří k základnímu vybavení každého autoservisu a automechanik se bez nich neobejde. Naše nabídka obsahuje přípravky pro nejrozšířenější značky aut – například BMWFordMercedes-BenzOpel, všechny značky koncernu Volkswagen apod.

#ShowMore#

Na přání vám ale zajistíme i pomůcky pro méně rozšířené značky, jako třeba Alfa Romeo nebo Saab. Aretační přípravky jsou vám k dispozici buď v ucelených sadách, nebo jednotlivě pro konkrétní motorizaci. Vzhledem ke spolupráci mnoha automobilek může také jedna sada pasovat na motory více značek. Při vybírání správného kusu je třeba se řídit kódem motoru - během výrobního cyklu mohou být i na první pohled stejné pohonné jednotky v detailech odlišné. Nabízíme vám také i další přípravky na rozvody motoru. U nás si určitě vyberete.

 

Nejprodávanější

Aretace motorů VAG 1.2/1.4/1.6/1.9/2.0 TDI - QUATROS QS10365
Aretace motorů VAG 1.2/1.4/1.6/1.9/2.0 TDI - QUATROS QS10365
✓ Skladem - ihned k expedici (>5 ks)
Kód: QS10365
 
291 Kč
(240 Kč bez DPH)
Aretační přípravky VW - velká sada - QUATROS QS10082
1 806 Kč –10 %
Aretační přípravky VW - velká sada - QUATROS QS10082
✓ Skladem - ihned k expedici (>5 ks)
Kód: QS10082
Původně: 1 806 Kč  (–10 %)
1 625 Kč
(1 343 Kč bez DPH)
Kolíky na aretaci rozvodů NISSAN, RENAULT 1.5 dCi a 1.9 dCi, sada 3 kusy - QUATROS QS10777
 
157 Kč
(130 Kč bez DPH)
Aretační přípravky rozvodů VW , Škoda, Seat 1.0 12v, 1.2, 1.4 TSI, TFSI - QUATROS QS10359
781 Kč –4 %
Původně: 781 Kč  (–4 %)
742 Kč
(613 Kč bez DPH)
Aretační sada pro motory Ford, Mazda, Volvo - benzín a diesel - QUATROS QS10619
1 264 Kč –4 %
Původně: 1 264 Kč  (–4 %)
1 201 Kč
(993 Kč bez DPH)
Klíč na napínací kladky rozvodového řemenu VAG - QUATROS QS10367
Klíč na napínací kladky rozvodového řemenu VAG - QUATROS QS10367
✓ Skladem - ihned k expedici (>5 ks)
Kód: QS10367
 
177 Kč
(146 Kč bez DPH)
Aretace rozvodů VAG 1.6 a 2.0 TDI CR, od roku 2012 - QUATROS QS10614
1 449 Kč –18 %
Aretace rozvodů VAG 1.6 a 2.0 TDI CR, od roku 2012 - QUATROS QS10614
✓ Skladem - ihned k expedici (>5 ks)
Kód: QS10614
Původně: 1 449 Kč  (–18 %)
1 188 Kč
(982 Kč bez DPH)
Aretace rozvodů FORD 1.6 EcoBoost, 1.6 Duratec Ti-VCT - QUATROS QS10730
915 Kč –5 %
Aretace rozvodů FORD 1.6 EcoBoost, 1.6 Duratec Ti-VCT - QUATROS QS10730
✓ Skladem - ihned k expedici (>5 ks)
Kód: QS10730
Původně: 915 Kč  (–5 %)
869 Kč
(718 Kč bez DPH)
Aretační přípravky na rozvody motoru Ford, Mazda Zetec 1.25 - 2.0 16v - QUATROS QS10658
 
246 Kč
(203 Kč bez DPH)
Aretace rozvodů VAG 1.4, 1.6 a 2.0 TDI CR turbo diesel, od roku 2012 - SATRA
899 Kč –15 %
Aretace rozvodů VAG 1.4, 1.6 a 2.0 TDI CR turbo diesel, od roku 2012 - SATRA
✓ Skladem - ihned k expedici (>5 ks)
Kód: S-TDI1620CR
Původně: 899 Kč  (–15 %)
764 Kč
(631 Kč bez DPH)
Stránka 1 z 1 - 9 položek celkem
Aretace vačkových a klikových hřídelí VW, pro motory 2.5 R5 a 5.0 V10 TDI diesel - SATRA
2 108 Kč bez DPH
2 551 Kč
3 111 Kč (–18 %)

Aretační přípravky na vačkové hřídele (tzv. vačky) a klikové hřídele (tzv. kliky) SATRA S-25VAG Používají se při montáži a demontáži vačkových hřídelí, testování a seřízení...

Kód: S-25VAG
Aretace motorů VW 2.4D, 2.5TDI - QUATROS QS10660
Aretace motorů VW 2.4D, 2.5TDI - QUATROS QS10660
✓ Skladem - ihned k expedici (2 ks)
543 Kč bez DPH
657 Kč

Aretační sada na motory VW 2.4D, 2.5 TDI (CR), 1.9D a 1.9D Turbo – QUATROS QS10660.   Sada na aretaci rozvodů pětiválcových naftových motorů v modelech Volkswagen...

Kód: QS10660
Aretace rozvodů 1.4/ 1.9/ 2.5/ 3.3 nafta, TDI VAG
Aretace rozvodů 1.4/ 1.9/ 2.5/ 3.3 nafta, TDI VAG
✓ Skladem - ihned k expedici (2 ks)
1 105 Kč bez DPH
1 337 Kč

Aretační přípravky na rozvody dieselových motorů koncernu VAG (VW), pro atmosférické i přeplňované (turbo) pohonné jednotky, sada v plastovém kufru. Určeno pro širokou...

Kód: MGS01352
Aretace vstřikovacího čerpadla, aretační kolík VW, AUDI 1.4, 1.9, 2.5 TDI
82 Kč bez DPH
99 Kč

Kolík na aretaci vstřikovacího čerpadla diesel VAG (VW) - GEKO G02856 Používá se pro zablokování vysokotlakého čerpadla v požadované poloze při výměně rozvodového řemene....

Kód: G02856
Aretace vačkových a klikových hřídelí VW, motory 2.5 V5 a 5.0 V10 TDI diesel - ASTA
9 371 Kč bez DPH
11 339 Kč
13 829 Kč (–18 %)

Aretační přípravky na vačkové hřídele (tzv. vačky) a klikové hřídele (tzv. kliky), sada v plastovém kufru ASTA A-673P Použití při montáži a demontáži vačkových hřídelí...

Kód: A-673P
Aretace vačkových a klikových hřídelí VOLKSWAGEN 2.5 R5 a 5.0 V10 TDI diesel
6 374 Kč bez DPH
7 713 Kč
8 383 Kč (–7 %)

Aretační přípravky na vačkové hřídele (tzv. vačky) a klikové hřídele (tzv. kliky), pro 5válcové a 10válcové dieselové motory koncernu VAG (VW). Použití při montáži a demontáži...

Kód: WAR340
Aretace rozvodů VOLKSWAGEN 2.4 D a 2.5 TDI
612 Kč bez DPH
740 Kč

Aretační přípravky na rozvody dieselových motorů Volkswagen 2.4 D, 2.5 SDI a 2.5 TDI (i Common Rail), sada 3 díly. Určeno pro pětiválcové pohonné jednotky v užitkových modelech...

Kód: WAR211
Aretace rozvodů VOLKSWAGEN, ŠKODA a AUDI 2.5 V6, 3.3 V8 TDI
520 Kč bez DPH
629 Kč

Přípravek na aretaci rozvodů dieselových motorů 2.5 V6 a 3.3 V8 TDI ve vozidlech Škoda, VW, Audi, sada 4 díly. Nástroje vhodné pro motory koncernu VAG 2,5 TDIV6 a 3,3 TDI V8...

Kód: WAR19
Aretace vačkových hřídelí VOLKSWAGEN V5 a V10 TDI
1 579 Kč bez DPH
1 911 Kč

Aretační přípravky na vačkové hřídele (tzv. vačky), pro vznětové (dieselové) motory značky Volkswagen V5 a V10 TDI, sada 2 díly. Používá se pro uzamknutí vačkových hřídelí ve...

Kód: WAR199

Aretační přípravky: nezbytné vybavení pro opravu rozvodů motoru

Speciální přípravky pro aretaci a časování motoru mají mezi autoservisním vybavením zvláštní postavení. Bez nich by značná část oprav pohonných jednotek aut nebyla možná buď vůbec, nebo jen složitě a s nejistým výsledkem. Jejich koupě je tak pro automechaniky víceméně nutnost.

Princip funkce těchto přípravků je přitom poměrně jednoduchý. Slouží k zajištění, tedy aretování vačkových hřídelí či částí rozvodů. Jmenujme například rozvodová kola, setrvačníky, klikové hřídele atd. Pokud je například nutné měnit na vozidle rozvodový řemen, řetěz (mylné je stále ještě rozšířené pravidlo, že řetěz bývá takzvaně bezúdržbový – může se například vytahat) nebo čerpadlo, je nutné rozvody ještě před započetím prací takto zafixovat. Cílem aretování rozvodů je zajistit, aby byly všechny důležité součásti motoru vzájemně ve správné poloze – jednoduše řečeno, aby byly vzájemně synchronizovány tak, jak mají být.

Opomenutí tohoto kroku může mít za následek nemálo problémů. V lepším případě motor zkrátka nenastartuje, a pokud ano, bude jeho chod problematický. Projevuje se především kolísáním volnoběžných otáček spojeným se sníženým výkonem a zvýšenou spotřebou paliva, vysokou kouřivostí apod. Pak je třeba motor znovu pracně seřídit, což však zbytečně vyžaduje další čas a vybavení.

V krajním případě však může rozhozené časování vyústit až v takzvané „potkání se“ motoru, které bývá nezřídka fatální. V takovém případě se píst srazí s ventilem. Obě součásti se následně poškodí (ventilu se ohýbá dřík, zatímco píst má proražené či jinak poškozené dno). Kromě těchto dvou součástí pak vznikají škody i na dalších součástech motoru, například na ojnici, hlavě motoru apod. Cena opravy takto poničené pohonné jednotky bývá v řádech desetitisíců až statisíců korun, nezřídka je ale motor poškozen natolik vážně, že se jeho oprava zkrátka nevyplatí. Zvláště v případě starších vozidel, u nichž by se oprava vzhledem k ceně již nevyplatila, to může mít za následek i konec auta. Původně relativně banální výměna některé ze součástí rozvodů tak může mít nedozírné následky.

Investice do aretačního přípravku tedy rozhodně nepředstavuje vyhozené peníze. Naopak, vrací se velmi rychle.

Podobně důležité je pro chod motoru správně seřízené a funkční zapalování nebo žhavení. I těmto částem proto doporučujeme věnovat pozornost.