Přípravky pro aretaci a časování motoru
V této sekci najdete přípravky pro aretaci a časování motoru, zkráceně řečené aretační přípravky. Ty patří k základnímu vybavení každého autoservisu a automechanik se bez nich neobejde. Naše nabídka obsahuje přípravky pro nejrozšířenější značky aut – například BMW, Ford, Mercedes-Benz, Opel, všechny značky koncernu Volkswagen apod.
#ShowMore#
Na přání vám ale zajistíme i pomůcky pro méně rozšířené značky, jako třeba Alfa Romeo nebo Saab. Aretační přípravky jsou vám k dispozici buď v ucelených sadách, nebo jednotlivě pro konkrétní motorizaci. Vzhledem ke spolupráci mnoha automobilek může také jedna sada pasovat na motory více značek. Při vybírání správného kusu je třeba se řídit kódem motoru - během výrobního cyklu mohou být i na první pohled stejné pohonné jednotky v detailech odlišné. Nabízíme vám také i další přípravky na rozvody motoru. U nás si určitě vyberete.
-
Alfa Romeo
-
BMW
-
Fiat
-
Ford
-
Land Rover, Jaguar
-
Mazda
-
Mercedes-Benz
-
Mini
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot, Citroen
-
Porsche
-
Renault
-
VW koncern (VW, Audi, Škoda, Seat)
-
Volvo
-
Ostatní aretace / Časování
Nejprodávanější

Přípravky k aretování rozvodů Škoda (Octavia III), Volkswagen (Golf), Audi (A3, A4), motory VAG 1.6 TDI CR a 2.0 CR TDI CR od r. v. 2012 – QUATROS QS10614 Sada určená k...

Aretační sada na motory VW 2.4D, 2.5 TDI (CR), 1.9D a 1.9D Turbo – QUATROS QS10660. Sada na aretaci rozvodů pětiválcových naftových motorů v modelech Volkswagen...

Aretační přípravky na rozvody (časování) dieselových motorů Ford TDCi 2.2 litru, v plastové kazetě – QUATROS QS10801. Používá se pro zajištění – aretaci klikové...

Aretační přípravek vstřikovacího čerpadla Ford 2.0-3.2 DI, TDCI, TDDI diesel – QUATROS QS10940. Určeno k zajištění vstřikovacího čerpadla na vznětových (dieselových)...

Aretační přípravky pro rozvody Renault, Volvo, Opel - S-8025 Přípravky k nastavení časování, napínání a vyrovnání klikového hřídele do požadované polohy. Obsahuje také nářadí...

Aretační přípravek vstřikovacího čerpadla Mercedes-Benz 601, 602, 603 - QUATROS QS10377. Přípravek se používá na nastavení vstřikovacího čerpadla do optimální polohy při jeho...

Aretační přípravky na rozvody dieselových motorů koncernu VAG (VW), pro atmosférické i přeplňované (turbo) pohonné jednotky, sada v plastovém kufru. Určeno pro širokou...

Aretační přípravek – kolík na vstřikovací čerpadlo, pro vznětové (dieselové) motory vozidel koncernu VAG (VW) a Ford - ASTA A-IPTP Určeno k zablokování – aretaci vysokotlakého...

Aretační přípravek na vysokotlaké čerpadlo motoru VAG 3,6 FSI s mechanickou podtlakovou pumpou - ASTA A-DT80 Používá se při nastavování vačkové hřídele (tzv. vačky),...
Aretační přípravky: nezbytné vybavení pro opravu rozvodů motoru
Speciální přípravky pro aretaci a časování motoru mají mezi autoservisním vybavením zvláštní postavení. Bez nich by značná část oprav pohonných jednotek aut nebyla možná buď vůbec, nebo jen složitě a s nejistým výsledkem. Jejich koupě je tak pro automechaniky víceméně nutnost.
Princip funkce těchto přípravků je přitom poměrně jednoduchý. Slouží k zajištění, tedy aretování vačkových hřídelí či částí rozvodů. Jmenujme například rozvodová kola, setrvačníky, klikové hřídele atd. Pokud je například nutné měnit na vozidle rozvodový řemen, řetěz (mylné je stále ještě rozšířené pravidlo, že řetěz bývá takzvaně bezúdržbový – může se například vytahat) nebo čerpadlo, je nutné rozvody ještě před započetím prací takto zafixovat. Cílem aretování rozvodů je zajistit, aby byly všechny důležité součásti motoru vzájemně ve správné poloze – jednoduše řečeno, aby byly vzájemně synchronizovány tak, jak mají být.
Opomenutí tohoto kroku může mít za následek nemálo problémů. V lepším případě motor zkrátka nenastartuje, a pokud ano, bude jeho chod problematický. Projevuje se především kolísáním volnoběžných otáček spojeným se sníženým výkonem a zvýšenou spotřebou paliva, vysokou kouřivostí apod. Pak je třeba motor znovu pracně seřídit, což však zbytečně vyžaduje další čas a vybavení.
V krajním případě však může rozhozené časování vyústit až v takzvané „potkání se“ motoru, které bývá nezřídka fatální. V takovém případě se píst srazí s ventilem. Obě součásti se následně poškodí (ventilu se ohýbá dřík, zatímco píst má proražené či jinak poškozené dno). Kromě těchto dvou součástí pak vznikají škody i na dalších součástech motoru, například na ojnici, hlavě motoru apod. Cena opravy takto poničené pohonné jednotky bývá v řádech desetitisíců až statisíců korun, nezřídka je ale motor poškozen natolik vážně, že se jeho oprava zkrátka nevyplatí. Zvláště v případě starších vozidel, u nichž by se oprava vzhledem k ceně již nevyplatila, to může mít za následek i konec auta. Původně relativně banální výměna některé ze součástí rozvodů tak může mít nedozírné následky.
Investice do aretačního přípravku tedy rozhodně nepředstavuje vyhozené peníze. Naopak, vrací se velmi rychle.
Podobně důležité je pro chod motoru správně seřízené a funkční zapalování nebo žhavení. I těmto částem proto doporučujeme věnovat pozornost.