Přípravky pro aretaci a časování motoru
V této sekci najdete přípravky pro aretaci a časování motoru, zkráceně řečené aretační přípravky. Ty patří k základnímu vybavení každého autoservisu a automechanik se bez nich neobejde. Naše nabídka obsahuje přípravky pro nejrozšířenější značky aut – například BMW, Ford, Mercedes-Benz, Opel, všechny značky koncernu Volkswagen apod.
#ShowMore#
Na přání vám ale zajistíme i pomůcky pro méně rozšířené značky, jako třeba Alfa Romeo nebo Saab. Aretační přípravky jsou vám k dispozici buď v ucelených sadách, nebo jednotlivě pro konkrétní motorizaci. Vzhledem ke spolupráci mnoha automobilek může také jedna sada pasovat na motory více značek. Při vybírání správného kusu je třeba se řídit kódem motoru - během výrobního cyklu mohou být i na první pohled stejné pohonné jednotky v detailech odlišné. Nabízíme vám také i další přípravky na rozvody motoru. U nás si určitě vyberete.
- Alfa Romeo
- BMW
- Fiat
- Ford
- Land Rover, Jaguar
- Mazda
- Mercedes-Benz
- Mini
- Nissan
- Opel
- Peugeot, Citroen
- Porsche
- Renault
- VW koncern (VW, Audi, Škoda, Seat)
- Volvo
- Ostatní aretace / Časování
Nejprodávanější
Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových motorů 1.0 12V / 1.2, 1.4 TSI a TFSI, v plastovém kufříku – QUATROS QS10359Sada rozvodových nástrojů, která zablokuje a...
Aretace rozvodů Volkswagen, Audi, Škoda, 1.2, 1.4, 1.6 FSi, TSi, TFSi – SATRA S-XUPVW Aretační sada pro nastavení a aretaci rozvodů u vozidel s rozvodem poháněným řetězem...
Přípravky k aretování rozvodů Škoda (Octavia III), Volkswagen (Golf), Audi (A3, A4), motory VAG 1.6 TDI CR a 2.0 CR TDI CR od r. v. 2012 – QUATROS QS10614 Sada určená k...
Klíč na napínák rozvodového řemene, jako OEM VAG T10020 (Škoda, VW, Seat, Audi) – QUATROS QS10367 Přípravek slouží ke snadnému nastavení (napnutí) napínací kladky...
Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových i naftových motorů vozidel Ford, v plastovém kufříku – QUATROS QS10730. Určeno na výměnu rozvodového řemene na motorech...
Aretační sada na motory VW 2.4D, 2.5 TDI (CR), 1.9D a 1.9D Turbo – QUATROS QS10660. Sada na aretaci rozvodů pětiválcových naftových motorů v modelech Volkswagen...
Aretační přípravky na rozvody motorů ASTA A-TDI1620CR Určeno k aretaci klikové hřídele (tzv. kliky), řemenic vačkové hřídele (tzv. vačky) a palivového čerpadla. Používá se při...
Aretační přípravky na rozvody benzínovvch motorů 1.6 a 1.8 litru 16V, pro Opel, Chevrolet, Fiat a další, sada v plastovém kufru - ASTA A-16180 Nářadí například pro...
Aretační přípravky na vačkové hřídele „vačky“, pro benzinové motory Alfa Romeo 1.4, 1.6, 1.8 a 2.0 16V Twin Spark, v plastové kazetě - SATRA S-8078 Určeno pro...
Přípravek pro přidržení napínáku/na aretaci napínáku řetězu u VAG 1.8 a 1.8T, mezi vačkovými koly s 4, 6 a 8 válcovými motory s 5 ventily na válec. OEM 3366 /...
Přípravky na aretaci rozvodů (časování) motorů VAG 1.8 a 2.0 TSI/TFSI, včetně úchylkoměru, v plastovém kufru – QUATROS QS10826. Určeno pro zablokování...
Sada přípravků na aretaci rozvodů 1.8 a 2.0 TSI/TFSI (rok výroby 2006-2013) – QUATROS QS10832. Určeno pro motory vozidel značek patřících pod koncern VAG: Volkswagen, Škoda,...
Aretační přípravky na rozvody benzínových motorů 1,4, 1,6 a 1,8 litru Opel, Fiat, Alfa Romeo a Chevrolet, sada 7 dílů - GEKO G02859 Sada obsahuje přípravky pro zajištění...
Aretační přípravky na rozvody (časování) motoru, sada v plastovém kufříku - ASTA A-FB2721 Určené pro vznětové (dieselové) motory v osobních i užitkových autech značek...
Aretační přípravky na rozvody benzínových motorů koncernu VAG (VW) 1.8/2.0 TSI/TFSI 16V řady EA888, sada v plastové kazetě - SATRA S-VAG1820UPG Nářadí používané pro...
Aretační přípravky na rozvody (časování) motorů 3.0 TFSI, 2.8 FSI a 3.2 FSI (VAG/Porsche), 5dílná sada – QUATROS QS10077. Určeno pro vozidla značky Audi, Porsche a Volkswagen...
Aretační přípravky na rozvody (časování) motoru, pro zážehové pohonné jednotky BMW V8 řady S65, sada v pěnové výložce – QUATROS QS10065 Používá se při výměně rozvodů a...
Sada pro přidržení napínáků VAG 1.8/1.8T. Určeno pro vozy z Volkswagen Audi Group (VAG). S benzínovými dvouvačkovými motory 1.8 a 1.8T. Použití na vozech:...
Aretační přípravky na rozvody motoru - ASTA A-3CY10. Určeno pro zážehové (benzínové) motory koncernu VAG objemu 1.0 litru (3válec), 1.2 a 1.4 litru (4válec) s přímým...
Aretace rozvodů VAG 1.4, 1.6 a 2.0 TDI CR turbo diesel, od roku 2012, v plastovém kufříku – SATRA S-TDI1620CR Sada se používá k aretaci (zablokování) klikové hřídele (tzv....
Aretační přípravky na rozvody (časování) zážehových motorů 1,2-2,0 litru BMW, sada v plastovém kufru s vnitřním vystláním – ASTA A-38BMWUPG Použití při nastavování...
Aretační přípravky na rozvody (časování) benzínových motorů BMW, v plastovém kufříku – SATRA S-BB1618 Souprava nástrojů pro nastavení vačkových hřídelí (vaček) a montáži či...
Přípravky na aretaci rozvodů benzínových (zážehových) motorů koncernu Volkswagen, objemy 2.4, 2.8, 3.0 litru – SATRA S-XP14P. Sada určená pro nastavování a seřizování...
Aretační přípravky: nezbytné vybavení pro opravu rozvodů motoru
Speciální přípravky pro aretaci a časování motoru mají mezi autoservisním vybavením zvláštní postavení. Bez nich by značná část oprav pohonných jednotek aut nebyla možná buď vůbec, nebo jen složitě a s nejistým výsledkem. Jejich koupě je tak pro automechaniky víceméně nutnost.
Princip funkce těchto přípravků je přitom poměrně jednoduchý. Slouží k zajištění, tedy aretování vačkových hřídelí či částí rozvodů. Jmenujme například rozvodová kola, setrvačníky, klikové hřídele atd. Pokud je například nutné měnit na vozidle rozvodový řemen, řetěz (mylné je stále ještě rozšířené pravidlo, že řetěz bývá takzvaně bezúdržbový – může se například vytahat) nebo čerpadlo, je nutné rozvody ještě před započetím prací takto zafixovat. Cílem aretování rozvodů je zajistit, aby byly všechny důležité součásti motoru vzájemně ve správné poloze – jednoduše řečeno, aby byly vzájemně synchronizovány tak, jak mají být.
Opomenutí tohoto kroku může mít za následek nemálo problémů. V lepším případě motor zkrátka nenastartuje, a pokud ano, bude jeho chod problematický. Projevuje se především kolísáním volnoběžných otáček spojeným se sníženým výkonem a zvýšenou spotřebou paliva, vysokou kouřivostí apod. Pak je třeba motor znovu pracně seřídit, což však zbytečně vyžaduje další čas a vybavení.
V krajním případě však může rozhozené časování vyústit až v takzvané „potkání se“ motoru, které bývá nezřídka fatální. V takovém případě se píst srazí s ventilem. Obě součásti se následně poškodí (ventilu se ohýbá dřík, zatímco píst má proražené či jinak poškozené dno). Kromě těchto dvou součástí pak vznikají škody i na dalších součástech motoru, například na ojnici, hlavě motoru apod. Cena opravy takto poničené pohonné jednotky bývá v řádech desetitisíců až statisíců korun, nezřídka je ale motor poškozen natolik vážně, že se jeho oprava zkrátka nevyplatí. Zvláště v případě starších vozidel, u nichž by se oprava vzhledem k ceně již nevyplatila, to může mít za následek i konec auta. Původně relativně banální výměna některé ze součástí rozvodů tak může mít nedozírné následky.
Investice do aretačního přípravku tedy rozhodně nepředstavuje vyhozené peníze. Naopak, vrací se velmi rychle.
Podobně důležité je pro chod motoru správně seřízené a funkční zapalování nebo žhavení. I těmto částem proto doporučujeme věnovat pozornost.