Jednosloupové zvedáky na auto
Jednosloupový zvedák na auto představuje mezi zvedáky zvláštnost. Určen je pro celou řadu autoservisních i pneuservisních prací, jeho největšími výhodami jsou bezesporu mobilita a kompaktní rozměry, umožňující jeho použití i v malých servisech a dílnách.
#ShowMore#
Nosnost se většinou pohybuje kolem 2,5 tun, což stačí pro osobní a menší dodávková auta. Pro těžší práce a frekventovanější využití doporučujeme zvedáky dvousloupové, pro pneuservis jsou zase vhodné nůžkové zvedáky. Pro zvláštní druhy prací zvolte typ čtyřsloupový.
Nejprodávanější
Jednosloupový zvedák: skladný favorit malých servisů a dílen
Mezi vybavením pro pneuservis a autoservis zaujímají jednosloupové zvedáky zvláštní postavení. Jako jiné typy mají řadu výhod, ale i negativ. Je tedy jen na majiteli servisu či dílny, jaká očekávání od zvedáku má a na jaký druh prací s ním počítá.
Asi největší výhodou jednosloupového zvedáku je jeho variabilita a skladnost. Díky malým rozměrům a mobilitě (kolečka a manipulační oj) se hodí pro dílny s nedostatkem prostoru nebo jiným omezením. Typicky se jedná například o průjezdné servisy, kde není možné napevno umístit například dvousloupový či nůžkový typ. Vhodný je i pro sportovní týmy, kterým může posloužit nejen doma, ale i při soutěžích či závodech při práci v depu. Manipulace se provádí s nezatíženým přístrojem.
Vzhledem k absenci sloupu na jedné straně je podstatně ulehčen také nájezd a vystupování. Nosná ramena, vedoucí v tomto případě pod podvozkem auta, jsou přitom zvláště u moderních modelů řešena s důrazem na maximální bezpečnost a stabilitu. Zdvih jednosloupových zvedáků se různí, zvláště u kvalitnějších modelů, jaké najdete například v naší nabídce, ale dosahuje i 1,8 metru a více. Zvedák tak lze využít i k pohodlné práci na podvozcích, spodní straně motoru, nápravách, na některé druhy karosářských oprav apod. Samozřejmostí jsou pak základní autoservisní úkony jako výměna oleje.
Určitou nevýhodu, plynoucí právě z jednosloupové konstrukce, představuje v porovnání s ostatními typy (především dvousloupovými či čtyřsloupovými) o poznání nižší nosnost. Ta se pohybuje přibližně kolem 2,5 tuny a s rezervou tedy postačí pro osobní či lehčí dodávková auta, popř. MPV . U rozměrnějších modelů, jako jsou SUV (zvláště jejich větší a těžší verze), nebo větší varianty dodávkových vozidel, již mohou nastat potíže. Stejně tak může být limitující omezenější stabilita - jeden sloup zkrátka nedokáže auto podepřít tak pevně. Tento druh zvedáků tak není zcela vhodný pro práce hrubšího charakteru, jako demontáž zatuhlých či zarezlých částí, při kterých je třeba s vozidlem více lomcovat.