Nůžkové zvedáky na auto
Nůžkový zvedák je v pneuservisní branži nejrozšířenější. V naší nabídce proto najdete zvedáky k ukotvení do podlahy, takzvané zapouštěcí typy, i verze k montáži na podlahu (s takzvaným přejezdem).
#ShowMore#
Speciální variantu představují mobilní modely, u nichž není nutné jakékoliv kotvení. Nosnost produktů v naší nabídce začíná zhruba na 2,5 tunách, sofistikovanější verze unesou až 3,5 tuny a kromě osobních aut zvládnou i dodávky a jiná větší vozidla. V případě, že potřebujete auto zvednout výše, například pro práci na podvozku, doporučujeme dvousloupové, čtyřsloupové, popřípadě jednosloupové zvedáky.
Nejprodávanější
Nůžkový zvedák, překlápěcí, kompaktní, nosnost 3000 kg, zdvih 600 mm – AUTOLIFT 3000. Velmi kompaktní nůžkový zvedák s certifikovanou nosností 3000 kg a s ovládáním...
Nůžkový zvedák s nosností 2,7 tuny, pojízdný na kolečkách, elektrohydraulický pohon – Golemtech Pojízdný nízkozdvižný autozvedák (hever) bez nutnosti kotvení na nebo do...
Rampy pro najíždění na nízkozdvižný nůžkový zvedák, tzv. nájezdy, sada 6 dílů. Určeno jako příslušenství pro autozvedák Golemtech nz04 s nosností 2,7 tuny. Ideální pro...
Nůžkový zvedák OMEGA320, zdvih max. 1 m, nosnost 3,2 t – Ferdus 17.30 Nový model nůžkového zvedáku díky nízkému zdvihu 1 m nepodléhá nutnosti pravidelných revizí a je...
Nůžkový zvedák: nejoblíbenější řešení pro pneuservis
V pneuservisech bývají zdaleka nejoblíbenějším typem autozvedáků právě nůžkové varianty. Jejich předností je snadná obsluha, rychlý zdvih, stabilita a také snadné najíždění, které ve většině případů zvládne sám zákazník. Proces je tak rychlejší a snazší.
První variantu představuje nůžkový zvedák do podlahy, takzvaná zapouštěcí verze. Ve spuštěném stavu jsou jeho rampy v rovině s povrchem servisu nebo dílny, což zjednodušuje najetí na maximální možnou míru. Určitou nevýhodu představuje nutnost stavební úpravy ještě před montáží – v zemi je nutno vytvořit vybrání, do kterého se přístroj následně uloží a ukotví. Odměnou je ale skutečně pohodlná obsluha a díky kotvení šrouby také stabilita. Výška zdvihu se u jednotlivých modelů liší, může však dosahovat i 1800 milimetrů. Takovou verzi lze kromě výměny pneumatik či servisu brzd využít například i k výměně oleje a dalším jednodušším pracím na podvozku auta.
Další druh představuje zvedák s kotvením na podlahu, tedy s přejezdem. Proti předešlé variantě není před jeho montáží nutné dělat stavební úpravy, díky čemuž je instalace snazší a rychlejší. Určitou nevýhodu představuje méně pohodlné najíždění. Podobně jako u předchozí varianty se výška zdvihu velmi liší. I v tomto případě je tedy na místě úvaha, zda bude zvedák sloužit pouze pro pneuservisní práce, nebo i pro opravy na spodních částech motorů, na podvozcích atd.
Specifickým druhem jsou nůžkové mobilní zvedáky. Jsou konstruovány tak, aby je nebylo nutno kotvit a s důrazem na snadnou manipulaci, většinou pomocí speciálních koleček a rejdovacích ojí. Hodí se například pro pneuservisy či dílny s omezeným prostorem, ve kterých není možné umístit zvedák napevno. Oblibu našly i u sportovních týmů, které je používají doma i při závodech nebo soutěžích – instalace v boxech je snadná a rychlá, stejně jako převoz. Nevýhodu představuje proti předešlým verzím přece jen nižší zdvih, o něco horší stabilita a z nich plynoucí omezené využití na výměnu kol nebo jednodušší práce na brzdách apod.
Nosnost jednotlivých druhů nůžkových zvedáků se velmi různí. Zatímco mobilní varianty uzdvihnou cca do 2,8 tuny (nosnost je omezena subtilnější konstrukcí i bezpečností), mohutnější druhy s nutností kotvení mívají nosnost pohybující se až kolem 3,5 tuny. Snadno si tedy poradí nejen s osobními, ale i dodávkovými auty, rodinnými MPV, stále rozšířenějšími mohutnými SUV a dalšími většími modely.