Prořezávačky dezénu pneumatik
Prořezávačky pneumatik jsou určeny pro obnovení dezénu na radiálních pláštích nákladních aut. Pneumatika, která může proces podstoupit, je označena jako Regroovable. Pomocí nažhaveného nože mechanik obnoví drážky v běhounu a tím se prodlouží životnost kola.
#ShowMore#
Takto lze uspořit nemalé finanční částky, samozřejmě za dodržení určitých pravidel. V našem sortimentu máte k dispozici nejen prořezávačky různých druhů, ale i jejich náhradní díly či potřebné příslušenství, například stojany na prořezávání, která vám práci podstatně ulehčí. Pokud potřebujete plášť spíše pořádně prohlédnout a opravit, podívejte se na naši nabídku prohlížeček a roztahováků pneumatik.
Nejprodávanější
Profesionální přístroj na prořezávání dezénů pneumatik RS 88 TL s výkonem až 680 W, elektronickou regulací a kabelem dlouhým 2,5 m – Mdtools 10.60 Prořezávačka je určena k...
Náhradní bakelitová rukojeť (madlo) Určeno pro prořezávačku dezénů RS 88 TL (kat. číslo 10.60) Skládá se z výlisků levé a pravé části. Použití: Náhradní díl pro přístroj RS...
Náhradní podložky k upínání prořezávacích nožů Určeno pro prořezávačky dezénů RILLFIT SIX německého výrobce RUFF (10.77 a 10.771) Sada obsahuje 2 kusy
Měrka dezénů pneumatik pro učení typu nože na prořezávačku, multirozměrová – RUFF Speciální pomůcka, která se používá pro přesné určení správného typu nože při prořezávání...
Nástroj na vypalování písmen a čísel do pneumatik Výška znaků 1“ (25,4 mm) Výkon 230 V Obsah balení: číselná řada 0 – 9, písmena A – Z Elektrická vypalovačka pro značení...
Prořezávačka dezénu prodlouží životnost pneumatiky a ušetří tisíce
Dodatečné prořezání dezénů je relativně snadný a rychlý způsob, jak prodloužit životnost opotřebované pneumatice. Má ale pár pravidel, které je třeba dodržovat. Vlastnictvím kvalitní prořezávačky pneumatik vše totiž pouze začíná. Obnovení dezénu je především možné pouze u gum, označených na boku heslem Regroovable. Nejčastěji jsou to radiální nákladní kola. Osobní pneumatiky tento proces v žádném případě podstupovat nesmějí!
Správný moment nastává, když má původní vzorek hloubku zhruba 3 – 4 milimetry. Rozhodně tedy ne ve chvíli, kdy je sjetý na zákonnou normu či dokonce pod ni! Plášť vhodný k prořezání má pod původním běhounem ještě dostatečně silnou vrstvu gumy, která je ale často zbytečně nevyužita. Po obnovení dezénu je díky tomu možné pneumatiku dále bez potíží používat. Platí, že po prořezání drážek by měla pod běhounem zůstat minimálně 2 – 3 milimetry silná vrstva gumy chránící kostru pláště. Pokud se při práci začnou objevovat vlákna prvního nárazníku, pneumatika je určena k likvidaci.
Před započetím samotného obnovování je nejdříve nutné gumu pečlivě prohlédnout a opravit případná poškození. Pokud jsou v běhounu časté vrypy, řezy a další podobné škody (typické například pro pneumatiky často jezdící v terénu), obnovování vzorku se vůbec nedoporučuje a je lepší takový plášť úplně vyřadit! Stejně tak je lepší dále nepoužívat gumu, která je opotřebována nerovnoměrně (například po brždění smykem nebo kvůli špatnému vyvážení).
Práci by měl dělat školený odborník s odpovídajícím nářadím. Základem je samozřejmě dobrá, rovnoměrně fungující prořezávačka, doporučuje se i speciální stojan na pneumatiky. Na něj umístěné kolo lze snadno pootáčet a díky tomu je řez pravidelný. Zvláště sofistikovanější typy stojanů mají systém otáčení ovládán elektricky pomocí pedálu (podobně jako například zouvačky) a mechanik se může díky tomu věnovat skutečně jen vlastní práci.
Jak zmiňujeme výše, tuto činnost by ale měl vykonávat specialista. Při neodborném prořezání lze kolo nenávratně poškodit. Pokud je hloubka řezu přílišná, může být porušena kostra pneumatiky. Používání takové pneumatiky je nebezpečné, následné protektorování navíc již také není možné.
Kvalitním prořezáním dezénu na vhodné pneumatice lze tedy ušetřit nemálo peněz. Nákladní pláště, kterých se tento postup týká, bývají velmi drahé a je tedy přirozené, že uživatelé je chtějí využít co nejvíce. Vše ale musí být provedeno kvalitně, s rozumem a s vědomím bezpečnosti na prvním místě.