Vyvažovačky kol
Vyvažovačka kol je pro každý pneuservis naprosto nezbytným vybavením, bez kterého nelze přezouvání pneumatik dělat kvalitně. U nás si proto můžete vybrat vyvažovačku přesně podle své potřeby. Ať sháníte přístroj na motocyklová, osobní nebo i nákladní kola, v této kategorii najdete vše.
#ShowMore#
K dispozici máte jednodušší, základně vybavené stroje, ale i pokročilé modely. Samozřejmostí je také výběr potřebného příslušenství. K vyvažovačkám kol neodmyslitelně patří také vyvažovací závaží, které v našem sortimentu najdete samozřejmě také v mnoha druzích.
Nejprodávanější

Statická ruční vyvažovačka a stojan na vypletení motocyklových kol, velikost kol 10“-28” – GEKO G02173. Motocyklová vyvažovačka je vybavena dvěma kužely...

Statická ruční vyvažovačka a stojan na vypletení a srovnání házivosti kol motocyklů – BGS technic 8459 Speciální přípravek pro statické vyvážení motocyklových kol max. průměru...

Statická ruční vyvažovačka a stojan na vypletení a srovnání házivosti kol motocyklů, s nastavitelnými nohami a integrovanou vodováhou – JMP 722.35.22 Určeno pro statické...

Vyvažoavčka pro osobní a dodávkové pneu, pro rozměry 10-28", poloautomatická - Invento VBS 200E.Poloautomatická vyvažovačka VBS 200E je určena pro přezouvání pneumatik v dílně,...

Automatická vyvažovačka pro kola osobních automobilů CB68 Automat 3D se zastavováním v poloze nevývažku a s laserovým ukazatelem Technická data: Průměr disku 10“ - 28" Šířka...
Vyvažovačka kol: přístroj pro bezpečnou a pohodlnou jízdu
Na správném vyvážení automobilových či motocyklových kol záleží mnoho věcí. Od prostého pohodlí jízdy a řízení přes životnost plášťů a podvozkových dílů až po velmi důležité aspekty, jako jsou bezpečnost jízdy a ovladatelnost vozidla za všech okolností. Aby ráfek neboli disk s pneumatikou takzvaně neházel, musí být před montáží na nápravu vyvážen. K tomu slouží vyvažovačka kol.
Princip vyvážení kola je relativně jednoduchý. Kompletní ráfek s pláštěm se po nahuštění na správný provozní tlak připevní na osu vyvažovačky a po zadání potřebných údajů se roztočí. Stroj při otáčení určitou rychlostí zjistí, ve kterém místě není kolo vyvážené. Na něm pak zastaví a indikuje hmotnost závaží, které má mechanik na dané místo naklepnout nebo nalepit, aby kolo vyvážil. Moderní stroje ukazují takzvaný nevývažek pomocí laserového ukazovátka, pokročilé modely mají navíc i krokový motorek, který se do místa nevyvážení v případě jeho přejetí sám vrátí. Díky tomu není nutné spouštět celý proces znova.
Složitější modely vyvažovaček poslední generace jsou schopné kolo také diagnostikovat během procesu vyvažování. Stroj kolo s ráfkem zkontroluje a na displeji mechanikovi zobrazí jeho stav. Operátor tím pádem ví i o případných skrytých problémech, které by sám neodhalil.
Samozřejmostí je u moderních, počítačem řízených strojů, snadné ovládání pomocí displeje, jednoduchá aktualizace softwaru, možnost vyvažování ocelových i litých kol, nebo vyřešená ergonomie usnadňující mechanikovi obsluhu (např. dostatek odkládacích ploch na závaží a naklepávací kleště atd.). Vyvažovačky určené pro nákladní auta, autobusy a trolejbusy pak bývají vybaveny pneumatickým zvedákem, který manipulaci s jejich velkými a těžkými koly podstatně usnadňuje.
Obecně však platí, že kola (resp. ráfky), jejichž nevyvážení přesahuje určitou mez, by měla být spíše srovnána na takzvané rovnačce kol. Vršení příliš velkého množství závaží na jedno místo nic neřeší, naopak může být dokonce nebezpečné. Velmi poškozené ráfky se pak vyplatí vyměnit.